Інтелект — один з найдорожчих ресурсів. Щоб пересвідчитися, наскільки цінним у сучасному світі є інтелект, варто переглянути інформацію про галузі економіки, що найбільш динамічно розвиваються: телекомунікації та Інтернет-проекти, фінансова галузь, високотехнологічне виробництво і ринок програмних продуктів. Навіть металургію, нафтопереробну та хімічну промисловість не можна уявити без сучасних технологій, і наукоємність цих галузей невпинно зростає.
Упродовж другої половини ХХ сторіччя, а особливо на початку нинішнього, усі розвинені країни опікуються проблемою створення спеціальної системи освіти, а також залучення талановитої молоді з інших країн через усілякі грантові та інші програми. На обдарованих молодих спеціалістів, можна сказати, полюють, бо кожен з них спроможний принести надзвичайну користь не лише певним компаніям, а й країні.
В Україні також розуміють необхідність виховувати інтелектуальну еліту нації.
2006-го року команда провідних науковців Харкова на чолі з доктором педагогічних наук Гавриш І. В. запропонувала до впровадження власну концепцію виховання й навчання дітей у закладах загальної середньої освіти, яка розроблена на основі власних напрацювань і передових, найбільш ефективних методик.
У 2012 - 2013 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ В НАШОМУ ОСВІТНЬОМУ ЗАКЛАДІ
ПОЧАВ ДІЯТИ ЦЕЙ ПРОЕКТ
(детальніше у відео)
Сутність проекту полягає не в насиченні дитини знаннями, а в набутті нею необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів - сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра - цілеспрямованості, працелюбності, наполегливості, сили волі, організованості, охайності тощо.
Програма розроблялася таким чином, щоб урахувати вікові особливості учнів і не лише зберегти, а й збільшити інтерес дітей до навчання. Завдяки міжпредметним зв’язкам, засобам наочності й відеоматеріалам об’єкт вивчення стає більш зрозумілим та цікавим.
До переліку загальношкільних предметів, програма яких спеціально адаптована, уведені нові:
предмет «Навчаємося разом», на якому діти розвивають пам’ять за спеціальними методиками, вчаться працювати з інформацією, та предмет «Еврика», на якому учні розвивають творчі, винахідницькі якості, кмітливість, працюють над розв’язанням складних задач. Завдяки тому, що під час розробки й апробації програми проект супроводжували провідні науковці Інституту здоров’я школярів та підлітків Академії медичних наук України, вдалося побудувати програму так, щоб зберігати оптимальний баланс психофізичного стану дитини, не допускаючи, з одного боку, нервового перезбудження, а з іншого — втоми, втрати цікавості. Крім обов’язкових уроків фізичної культури, кілька разів протягом кожного уроку учні беруть участь у музичних паузах з елементами фізичних вправ і танцювальних рухів, роблять вправи для очей, застосовуючи елементи, що сприяють релаксації.
За результатами, які демонструють учні проектних класів, Міністерство освіти і науки України рекомендувало навчально-педагогічний проект «Інтелект України» до подальшого впровадження.
Станом на 01 вересня 2021 р. у нашому освітньому закладі за науково-педагогічним проєктом "Інтелект України" навчаються 156 здобувачів знань:
1-А клас - 25 учнів
2-А клас - 15 учнів
3-А клас - 21 учень
4-А клас - 22 учні
5-А клас - 15 учнів
6-А клас - 16 учнів
7-А клас - 15 учнів
9-А клас - 18 учнів
10 клас - 9 учнів